ARTYKUŁ ORYGINALNY
QUESTING JAKO NOWOCZESNA FORMA AKTYWNOŚCI TURYSTYCZNEJ NA OBSZARACH WIEJSKICH
 
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Białostocka Bialystok University of Technology
Data publikacji: 11-07-2018
 
Economic and Regional Studies 2013;6(2):56–64
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE ARTYKUŁU
Wraz z rozwojem turystyki pojawił się nowy produkt turystyczny, jakim jest questing. Miejscem organizacji są głównie obszary o bogatych walorach turystycznych. Uwzględniając walory turystyczne, przestrzeń i atrakcyjność obszaru, questing dobrze wpisuje się w obszary wiejskie i formy turystyki wiejskiej, jaką jest agroturystyka. Poprzez questing agroturystyka może zyskać popularność i sympatyków wśród turystów, którzy chętnie chcieliby spędzić czas wolny na obszarach wiejskich. Do organizacji questingu pożądane są osoby kreatywne i dobrze przygotowane merytorycznie.
 
REFERENCJE (12)
1.
Clark D. Glazer S. (2004), Questing. A Guide to Creating Community Treasure Hunts, University Press of New England, Hanover & London;.
 
2.
Jędrysiak T. Szczepanowski A. E. (2012), Questing, czyli turystyka z zagadkami jako nowy produkt na rynku turystyki kulturowej. [w:] Rynek usług turystycznych. Jalinik M. (red.), Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok;.
 
3.
Piasta M. (2012), Kultura i turystyka – wspólna droga, Turystyka Kulturowa, Wyd. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Nr 5/2012;.
 
4.
Publikacja agencji Planet PR;.
 
5.
Wilczyński Ł. (2010), Questing, czyli skuteczne promowanie swojego regionu w oparciu o współpracę lokalnej społeczności. Materiał szkoleniowy. Planet PR;.
 
6.
Wilczyński Ł (2011), Questing – nowy trend w turystyce, (w:) Kultura i turystyka – wspólna droga B. Włodarczyk, B. Krakowiak, J. Latosińska, (red.) Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź;.
 
7.
Wojewódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie, Szepietowo 2013;.
 
8.
Zaręba D. (red.) (2008), Ekoturystyka i odkrywanie dziedzictwa. Zbiór dobrych praktyk. Wyd. Fundacja Fundusz Partnerstwa; Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, Kraków;.
 
9.
Questing czyli marketingowy dialog miejsc, Publikacja agencji Planet PR;.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725