ARTYKUŁ ORYGINALNY
TENDENCJE ROZWOJU SYSTEMÓW ŚREDNIEGO I WYŻSZEGO WYKSZTAŁCENIA W ROSJI I PROCES ICH INTEGRACJI
 
Więcej
Ukryj
1
Financial University under the Government of the Russian Federation Uniwersytet Finansowy przy Rządzie Federacji Rosyjskiej
 
 
Data publikacji: 05-07-2018
 
 
Autor do korespondencji
Nadezda Y. Psareva   

Prof. Nadezda Y. Psareva, Financial University under the Government of the Russian Federation, 125993, Moscow, Leningradsky Prospect, 49; phone: +7 (499) 943 98 55
 
 
Economic and Regional Studies 2016;9(4):115-126
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Przedmiot i cel pracy: Uzasadnienie konieczności ścisłej integracji edukacji na poziomie średnim oraz wyższym jako podstawy pozytywnej kontynuacji procesu kształcenia, który wspomaga stworzenie innowacyjnej gospodarki. Przedmiotem analizy są formy realizacji działalności edukacyjnej i mechanizmy chroniące nakierowane na przygotowanie wykwalifikowanych specjalistów dla innowacyjnej gospodarki. Materiały i metody: Podstawę analizy stanowią standardy i dokumenty prawne odnoszące się do reform procesu kształcenia w Rosji oraz dane statystyczne. Wykorzystano także dane dotyczące poziomu uzyskiwanej wiedzy przez studentów, treści różnych programów edukacyjnych oraz projekty poświęcone wzajemnym relacjom kształcenia i biznesu w gospodarce Rosji. Wyniki: Przedstawiono główne kierunki transformacji działalności edukacyjnej z punktu widzenia potrzeb gospodarki rosyjskiej. Wskazano na innowacyjne przykłady podejścia zabezpieczające skuteczność procesu edukacyjnego. Wnioski: Badania wykazały konieczność zintegrowania średniego i wyższego poziomu kształcenia poprzez określenie kompetencji tak, aby zakres szkoły średniej był skierowany głównie na działania poznawcze oraz ich dalszy rozwój, który może być uzupełniony przez kolejne etapy kształcenia.
 
REFERENCJE (11)
1.
Федеральный закон от 29.12.12. no. 273 “Об образовании в Российской Федерации”, http://www.consultant.ru/ (data dostępu 12.02.2016).
 
2.
Постановление Кабинета Министров no. 571 от 19.08.2013 “О создании научно-образовательного кластера по подготовке кадров для нефтегазового комплекса Республики Татарстан”. http://prav.tatarstan.ru/rus/d... (data dostępu 20.01.2016).
 
3.
Национальная доктрина образования в Российской Федерации до 2025 года, http://sinncom.ru/content/refo... (data dostępu 20.01.2016).
 
4.
Государственная программа «Развитие образования на 2013 -2020 гг.»”. http://минобрнауки.рф/).pdf (data dostępu: 04.05.2016).
 
5.
Российский статистический ежегодник 2014 г. http://www.gks.ru/bgd/regl/b14..., (data dostępu: 12.02.2016).
 
6.
Российская научно-образовательная программа «Шаг в будущее», http://www.step-into-the-futur..., (data dostępu: 12.02.2016).
 
7.
Исследование предпосылок и формирование базовых нструментов развития образовательных кластеров на основе сетевого взаимодействия ведущих инженерных вузов с предприятиями и учреждениями профессионального образования других уровней в интересах развития приоритетных отраслей экономики в субъектах РФ”, http://www.myshared.ru/slide/7..., (data dostępu: 02.03.2016).
 
8.
Новикова Опыт формирования и развития территориальных кластеров Калужской области. http://www.myshared.ru/slide/4..., (data dostępu: 05.12.2015).
 
9.
Сайт Образовательный телеканал «СТАРТАП ТВ». http://innovation.gov.ru/page/... (data dostępu 03.05.2016).
 
10.
Сайт Московской экономической школы. http://www.mes.ru/rus/, (data dostępu: 06.01.2016).
 
11.
Шайдулина А.Р. 2016, Опыт инновационного развития научно-образовательного кластера в условиях интеграции образования, науки и производства. http://ippporao.ru/index.php option=com_content&view=article&id=234:2013-11-11-13-07-25&catid=37:2012-12-18-12-43-09&Itemid=10 (data dostępu: 03.06.2016).
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top