ARTYKUŁ ORYGINALNY
INFORMACJA TURYSTYCZNA JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU RYNKU TURYSTYCZNEGO I PODSTAWA MARKETINGU MIASTA
 
Więcej
Ukryj
1
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
 
 
Data publikacji: 02-07-2018
 
 
Economic and Regional Studies 2011;4(1):69-80
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Praca poświęcona ocenie organizacji i funkcjonowania systemów informacji turystycznej w miastach oraz jej roli w kształtowaniu ruchu turystycznego i działalności marketingowej. W pracy przedstawiono podstawy teoretyczne budowania systemu informacji dla potrzeb turystów, organizację systemu i funkcjonowanie informacji turystycznej w Polsce oraz badania empiryczne nad systemami informacji w trzech dużych miastach Polski: Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Systemy informacji we wskazanych miastach zostały przedstawione w powiązaniu z analizą ruchu turystycznego oraz analizą odbiorców informacji turystycznej i ich opinii na temat informacji turystycznej w badanych miastach.
 
REFERENCJE (15)
1.
Gaworecki W. (2005), Turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
 
2.
Kadłubiński W. (2002), Polski System Informacji Turystycznej, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.
 
3.
Kruczek Z., Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków, s. 159.
 
4.
Kruczek J. Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków, s. 173.
 
5.
Kruczek Z., Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków, s. 245.
 
6.
Mazur E. (2000), Leksykon turystyki i krajoznawstwa, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s.
 
7.
Nowakowski M. (2001), Słownik terminów związanych z turystyką i hotelarstwem, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice, s. 24.
 
8.
Nowakowski M. Słownik....s. 48.
 
9.
Opracowanie Gdańskiej Organizacji Turystycznej ,Gdańsk 2008.
 
10.
Opracowanie Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej.
 
11.
Olszańska A., (2009), Działalność i funkcjonowanie informacji turystycznej w wybranych miastach Polski, Praca magisterska, SGGW, KPAiM, Warszawa, s.79.
 
12.
Piotrowski J. P., Traczyk M. (1999), Informacja turystyczna, cele, zadania, system, W: Promocja i informacja turystyczna AVSI Polska, Instytut Turystyki – Centrum Szkolenia Kadr Turystycznych, Kraków, s. 26.
 
13.
Piwnik G. (1995), O rzetelną informację turystyczną, Warszawa.
 
14.
Radkowska B. (2003-2007), Turystyka Polska w 2001-2005. Wielkie miasta, Instytut Turystyki, Warszawa.
 
15.
Ziółkowski R. (2006), Informacja turystyczna. W: Meyer B. (red.) Obsługa ruchu turystycznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 95-106.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top