ARTYKUŁ ORYGINALNY
POZYCJONOWANIE JAKO PODSTAWA STRATEGII MARKETINGOWEJ
 
Więcej
Ukryj
1
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
 
 
Data publikacji: 02-07-2018
 
 
Economic and Regional Studies 2011;4(2):5-13
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Autor przedstawił istotę oraz głowne uwarunkowania i etapy strategii pozycjonowania jednostek terytorialnych. Problem wyraźnie związano ze strategią marketingową odpowiednich miast i regionow, ktorych pozycjonowanie jest ważną częścią składową. W artykule wskazano na cele strategii pozycjonowania miast i regionow, wymieniono też głowne ich rodzaje. Druga część artykułu zawiera uwagi o charakterze operacyjnym i metodycznym związane z realizacją strategii pozycjonowania. Scharakteryzowano proces konstrukcji map percepcji oraz sposoby ich interpretacji przy rożnych kombinacjach cech opisowych. Całość wywodow oparto na dotychczasowym piśmiennictwie marketingowym krajowym i zagranicznym.
 
REFERENCJE (21)
1.
Cheverton P. (2006), Kluczowe umiejętności marketingowe – strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego. Wydawnictwo Helion, Gliwice.
 
2.
Florek M. (2007), Podstawy marketingu terytorialnego. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
 
3.
Glińska E., Florek M., Kowalewska A. (2009), Wizerunek miasta – od koncepcji do wdrożenia. ABC, Wolters Kluwer business, Warszawa.
 
4.
Grzesiuk A. (2003), Pozycjonowanie detalistów. „Marketing w praktyce”, nr 7, s. 5-8.
 
5.
Haedrich G., Tomczak T, Kaetzke Ph. (2003), Strategische Markenfuehrung. Haupt Verlag, BernStuttgart-Wien.
 
6.
Hooley G., Saunders J., Piercy N. (2004), Marketing Strategy and Competitive Positioning. Prentice Hall, London.
 
7.
Jastrzębski M., Panasiuk P. (2009), Pozycjonowanie wizerunkowe. “Marketing w praktyce”, nr 10, s.83 – 86.
 
8.
Kiczmachowska E. (2007), Pozycjonowanie marek należących do detalistów w Polsce. „Marketing i Rynek”, nr 9, s. 23 – 29.
 
9.
Korczyńska M. (2006), Marka miasta. “Marketing i Rynek”, nr 12, s. 2 – 10.
 
10.
Kotler Ph. (2005), Marketing. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
 
11.
Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing – podręcznik europejski. PWE, Warszawa.
 
12.
Kozma G. (2006), Place Marketing. Debrecen.
 
13.
Pietrzak J. (2004), Pozycjonowanie miejscowości ekskluzywnych, “Marketing i Rynek”, nr 11, s. 623.
 
14.
Pogorzelski J. (2008), Pozycjonowanie produktu. PWE, Warszawa.
 
15.
Pogorzelski J. (2005), Pozycjonowanie w marketingu lateralnym. „Marketing i Rynek”, nr 5, s. 813.
 
16.
Ries A., Trout J., P (2001), Positioning. The Battle for your Mind. Mc-Graw Hill, New York.
 
17.
Stanowicka – Tkaczyk A. (2008), Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz – Olsztyn.
 
18.
Therkelsen A. (2003), Imagining places: image formation of tourism and its consequences for destination promotion. „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, vol. 3 (2), s. 134 – 150.
 
19.
Trout J. (2005), Trout o strategiia. PWE, Warszawa.
 
20.
Trout J., Rivkin S. (2001), Wyróżnij się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji?. IFC Press, Kraków.
 
21.
Upshaw L.B. (1995), Building Brand Identity: A Strategy for Success in Hostile Marketplace. J. Willey&Sons, New York.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top