CASE STUDY
ADVERSITIES IN REACHING THE AIMS OF LOCAL MARKETING. CASE STUDIES
 
More details
Hide details
1
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz
Publish date: 2018-07-11
 
Economic and Regional Studies 2012;5(2):65–73
KEYWORDS
ABSTRACT
The discussion stresses that the constant need for success felt by the local governments forces them to reach for the territorial marketing tools in seemingly uncharacteristic situations, resulting from the unforeseeable events. For instance, the promotion of the territorial entities uses such events as natural disasters, including floods or epidemics. Occasionally, a sufficient event to site promotion is a protest of the local community against the human’s interference in the landscape or a broadly understood natural environment. The smallest administrative entities could even turn the information included in the media broadcast that ridicule or discourage a place from visiting it, into a local product. The abovementioned examples should not encourage the local authorities to undertake promotion. However, as it turns out in practice, promotion in such cases is very effective. Local authorities often treat it as the only method of prompt liquidation of the unforeseeable event consequences and the economic stimulation of local markets.
 
REFERENCES (26)
1.
Cesarski M. (2011), Modernizacja polskich osiedli mieszkaniowych sprzed 1989 roku – możliwości sprzyjania koniunkturze terytorialnej, [w:] Gospodarka regionalna Polski wobec globalnego kryzysu gospodarczego, red. naukowa Z. Strzelecki, Warszawa.
 
2.
Kamosiński S. (2011), Rewitalizacja przestrzeni niematerialnej i materialnej wsi, „Samorząd Terytorialny”, nr 9.
 
3.
Kotler P., Marketing, 2005.
 
4.
Kotler P., Lee N. (2008), Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa.
 
5.
Laszczuk M., Paciorkiewicz Z. (2011), Analiza i pomiar przedsiębiorczości w regionach, [w:] Gospodarka regionalna Polski wobec globalnego kryzysu gospodarczego, red. naukowa Z. Strzelecki, Warszawa.
 
6.
Majer A. (2010), Socjologia i przestrzeń miejska, Warszawa.
 
7.
Pasieczny J. (2008), Profile gmin w Polsce – zarządzanie rozwojem i zmianami, Warszawa.
 
8.
Sarzyński P. (2012), Wrzask w przestrzeni. Dlaczego w Polsce jest tak brzydko?, Warszawa.
 
9.
Sedlacek T. (2012), Ekonomia dobra i zła. W poszukiwaniu istoty ekonomii od Gilgamesza do Wall Street, Warszawa.
 
10.
Szromnik A. (2008), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Kraków.
 
11.
Bydgoszcz zapłaciła za udział w serialu, „Gazeta Wyborcza Bydgoszcz” 2012, nr 59.7484.
 
12.
Gajda-Zadworna J., Miłosz M., Ojciec Mateusz zmienia Sandomierz, 11.12.2011 rok, www.rp.pl.
 
13.
Informacje o Deynie na rodzinnym domu, 03.02.2012 rok, www.starogardgdanski.naszemias....
 
14.
Koniec peronu Gosiewskiego, 17.10.2009 rok, www.fakt.pl.
 
15.
Macholla E., Jedrzycki M., Internauci mocno krytykują klip o Deynie w wykonaniu zespołu Jordan, 27.10.2011 rok, www.starogardgdanski.naszemias...,.
 
16.
Mielno niszczy plany elektrowni? Wyniki referendum, 13.02.2012 rok, www.polskieradio.pl.
 
17.
Kursa M., Tarnowska A., Szacki W., Biednieją miasta, „Gazeta Wyborcza” 2012, nr 23.7448.
 
18.
Ojciec Mateusz – film z Sandomierza, www.um.sandomierz.pl.
 
19.
Pomnik łabędzia ocalałego z ptasiej grypy nową atrakcją Torunia?, 12.07.2006 rok, www.tur-info.pl.
 
20.
Powódź z nieba – wystawa fotografii lotniczych na rynku w Sandomierzu, 12.08.2010, http:/turystyka.wp.pl,.
 
21.
Rosmanowska M., Ojciec Mateusz wciąga tłumy do Sandomierza, 29.12.2008 rok, http:/kielce.gazeta.pl.
 
22.
Smoleński P., Żyrardów obiecany, „Gazeta Wyborcza” 2011, nr 129.7252.
 
23.
Stępowski R., Turyści odpłynęli z Sandomierza wraz z powodzią, 03.08.2010 rok, www.biznes.onet.pl.
 
24.
Socha R., Polsko-polskie wojny z wiatrakami, „Polityka” 2011, nr 39 (2826),.
 
25.
Urbanek M., Potwór szczerzy Ząbek, „Polityka” 2012, nr 5 (2844).
 
26.
Wielka kampania promocyjna nabiera tempa. Sandomierz odrabia straty po powodzi, [GOP], 08.2010 rok, www.echodnia.eu.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725