ARTYKUŁ ORYGINALNY
POMIAR ATRAKCYJNOŚCI INWESTYCYJNEJ REGIONÓW A LOKALIZACJA OGÓLNA PRZEDSIĘBIORSTW
 
Więcej
Ukryj
1
Cracow University of Economics / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
 
 
Data publikacji: 11-07-2018
 
 
Autor do korespondencji
Wojciech Strzelczyk   

M.A. Wojciech Strzelczyk, Cracow University of Economics, Rakowicka St. 27, 31-510 Kraków, Poland, phone: +48 12 293-74-20
 
 
Economic and Regional Studies 2014;7(2):5-25
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem pracy jest analiza potencjalnej atrakcyjności inwestycyjnej regionów oraz wpływu na lokalizację przedsiębiorstw. Analizę przeprowadzono w oparciu o badania wtórne wykonane w 2012 roku w ujęciu regionalnym dla 2010 roku. Do badania związku potencjalnej atrakcyjności inwestycyjnej i lokalizacji przedsiębiorstw, mierzonej liczbą lokowanych podmiotów w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców wykorzystano wskaźnik korelacji rang Spearmana. Skorelowane zmienne potwierdziły przyjętą hipotezę o istnieniu dodatniej zależności między zmiennymi.
 
REFERENCJE (16)
1.
Atrakcyjność inwestycyjna regionów 2012 (2012) Centrum Analiz Regionalnych i Lokalnych, Warszawa.
 
2.
Budner W. (2000), Lokalizacja przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
 
3.
Fierla I. (1998), Lokalizacja przedsiębiorstw. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Biznesu i Pedagogiki Ostrowiec Świętokrzyski, Ostrowiec Świętokrzyski.
 
4.
Fierla I., Kuciński K. (1996), Współczesna ewolucja czynników lokalizacji przemysłu w Polsce [W:] Zmiany uwarunkowań lokalizacji przemysłu w Polsce. Część II, „Monografie i Opracowania”, nr 408, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 7 -74.
 
5.
Godlewska H. (2005), Lokalizacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Zeszyty Naukowe”, Wyższa Szkoła Menadżerska w Warszawie, Warszawa, s. 6-50.
 
6.
Godlewska– Majkowska H. (2011), Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów i przedsiębiorczość regionalna – ujęcie kompleksowe [W:] H. Godlewska– Majkowska (red.), Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość regionalna w Polsce, „Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa”, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s. 25-48.
 
7.
Godlewska– Majkowska H. (2011), Przedsiębiorczość regionalna i atrakcyjność inwestycyjna regionów jako zjawisko ekonomiczno – społeczne. W: H. Godlewska– Majkowska (red.), Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość regionalna w Polsce, „Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa”, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s. 13- 24.
 
8.
Godlewska- Majkowska H. (2012), Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów 2010 – synteza [W:] www.sgh.waw.pl/instytuty/ip/badnaia (dostępne dnia: 27.08.2013), s. 1-23.
 
9.
Godlewska– Majkowska H., Zarębski P. (2012), Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów jako podstawa korzyści aglomeracji [W:] H. Godlewska – Majkowska (red.) Atrakcyjność inwestycyjna jako źródło przedsiębiorczych przewag konkurencyjnych, „Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa”, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Warszawa, s 15-50.
 
10.
Kuciński K.. (2001), Lokalizacja jako element kształtowania pozycji rynkowej firmy (na przykładzie fabryki samochodów Opel) [W:] I. Fierla, K. Kuciński (red.), Lokalizacja przedsiębiorstwa a konkurencyjność, „Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej”, t. LXXVI, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 52-64.
 
11.
Kupiec L. (1979), Wstęp do planowania i polityki regionalnej, Uniwersytet Warszawski Filia w Białymstoku, Białystok.
 
12.
Kupiec L., Święcicka A. (1999), Czynniki lokalizacji [W:] L. Kupiec (red.), Gospodarka przestrzenna. Lokalizacja w gospodarce przestrzennej, t. III, pod red. L. Kupiec, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, s. 27-43.
 
13.
Poniatowicz M. (1999), Pojęcie i podstawy teoretyczne lokalizacji [W:] L. Kupiec (red.), Gospodarka przestrzenna. Lokalizacja w gospodarce przestrzennej, t. III, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, s. 9-20.
 
14.
Truskolaski T. (1999), Bariery lokalizacji. W: L. Kupiec (red.), Gospodarka przestrzenna. Lokalizacja w gospodarce przestrzennej, t. III, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, s. 39-43.
 
15.
Wieloński A. (2004), Lokalizacja działalności gospodarczej. Teoretyczne podstawy, Uniwersytet Warszawski Wydział Geografii i Stosunków Regionalnych, Warszawa.
 
16.
www.stat.gov.pl.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top