ORIGINAL ARTICLE
UNCONVENTIONAL PROMOTIONAL ACTIVITIES OF POLISH TERRITORIAL UNITS
 
More details
Hide details
1
Politechnika Rzeszowska
 
 
Publication date: 2018-07-02
 
 
Economic and Regional Studies 2011;4(2):54-65
 
KEYWORDS
ABSTRACT
This study presents the circumstances of the expansion of promotional activities undertaken by territorial units and discusses the nature of non-standard forms of marketing communication. The main purpose was to identify and group unconventional – as opposed to those perceived as traditional – promotional activities carried out by Polish cities and regions in the past few years. Since these activities are innovative, they can be categorized as ambient media. Several examples are given for each of the promotional forms which were identified, namely product placement, urban games, photo codes, marketing events, unconventional advertising media, innovative channels of Internet communication and field marketing. The author based his discussion on many years of observing the marketing activity of Polish territorial units.
 
REFERENCES (27)
1.
Avraham E., Ketter E. (2008), Media Strategies for Marketing Places in Crisis. Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations, Elsevier, Burlington.
 
2.
Gębarowski M. (2007), Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
 
3.
Hatalska N. (2002), Niestandardowe formy promocji, „Marketing i Rynek”, Nr 11, s. 7-12.
 
4.
Kalinowska D. (2009), Miasta w innym formacie, „Press” 2009, Nr 11, s. 66-69.
 
5.
Kornblit S. (2009), Mniej buraków, więcej kapusty! Kampania wyborcza, czy program edukacyjny?, „Brief for Poland”, dodatek do „Brief” 2009, Nr 7, s. 6-7.
 
6.
Mikołajczak Ł. (2009), Haczyk na turystę, Euro 2012. Polska-Ukraina, dodatek do „Press”, listopad, s. 4-7.
 
7.
Nowak L. (2010), Fotokody jako przykład implementacji nowoczesnych technologii w komunikacji marketingowej, w: B. Pilarczyk, Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 128-143.
 
8.
Seriale nakręcają promocję (2009), „Wiadomości Turystyczne”, Nr 17, s. 8.
 
9.
Ślusarski P. (2010), Ranking miast w social mediach, „Press”, Nr 11, s. 72-77.
 
10.
TVN wiosennie z Tarnowa (2008), „TEMI”, Nr 14, s. 7.
 
11.
Wilczyński Ł. (2009), Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend, „Brief for Poland”, dodatek do „Brief”, Nr 8, s. 6-7.
 
12.
Województwo mazowieckie na kartach Foncard (2005), „Brief for Poland”, dodatek do „Brief”, Nr, s. 2.
 
13.
Finał konkursu „Odkoduj Łódź”, [Online] http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,3... _konkursu__Odkoduj_Lodz_.html (odczyt z dnia 5.01.2011).
 
14.
Gałęzowski J., Bydgoszcz z telenoweli, [Online] http://wyborcza.pl/1,76842,510... (odczyt z dnia 12.01.2011).
 
15.
Gorczyca E., Dziś i jutro TVN nadaje prognozę pogody z Krosna, [Online] http://www.nowiny24.pl/apps/pb... ID=/20100826/KROSNO/783368766 (odczyt z dnia 13.01.2011).
 
16.
Król, Anioł, Diabeł, Artysta i Marchewka autostopem do Lublina (czerwiec 2009), [Online] http://www.um.lublin.pl/um/ind... d=111521 (odczyt z dnia 12.01.2011).
 
17.
Mach M., Przemyśl atakuje Warszawę Szwejkiem, [Online] http://rzeszow.gazeta.pl/rzesz... 26,Przemysl_atakuje_Warszawe_Szwejkiem.html (odczyt z dnia 23.01.2011).
 
18.
Niekonwencjonalne działania wizerunkowe Rzeszowa, [Online] http://www.rzeszow.pl/promocja... nalne-dzialania-wizerunkowe-rzeszowa (odczyt z dnia 18.01.2011).
 
19.
Ojciec Mateusz będzie wędrował po województwie?, [Online] http://www.echodnia.eu/apps/pb... D=/20100124/KULTURA03/479066953 (odczyt z dnia 15.01.2011).
 
20.
Ojciec Mateusz wyrusza w Świętokrzyskie, [Online] http://www.echodnia.eu/apps/pb... D=/20100316/KULTURA03/932577586 (odczyt z dnia 23.01.2011).
 
21.
Piotrowski M., Jagiełło P., Product placement jest stary jak świat, [Online] http://wyborcza.biz/biznes/1,1... roduct_placement_jest_stary_jak_swiat.html?as=1&s tartsz=x (odczyt z dnia 4.01.2011).
 
22.
Plapis F., Nietypowa promocja miasta, [Online] http://www.dziennikwschodni.pl... article?AID=/20080209/KRASNIK/546888394 (odczyt z dnia 12.01.2011).
 
23.
Salamon E., Fale GDN, czyli dotyk wolności, [Online] http://www.gdansk.pl/naszemias... (odczyt z dnia 17.01.2011).
 
24.
Tablica rejestracyjna z Lublina!, [Online] http://www.um.lublin.pl/um/ind... d=116218 (odczyt z dnia 13.01.2011).
 
25.
Wiewiórski J., Przetarg po łódzku, [Online] http://wyborcza.pl/1,76842,686... o_lodzku.html (odczyt z dnia 3.01.2011).
 
26.
Woźnowski Z., Z życia społeczności wirtualnego świata. Implikacje biznesowe, [Online] http://www.rewolucjawkomunikac... je/rewolucja_vii/Supremum%20GroupI.pdf (odczyt z dnia 16.01.2011).
 
27.
Zagubione wspomnienia (czerwiec 2009), [Online] http://www.um.lublin.pl/um/ind... d=112375 (odczyt z dnia 15.01.2011).
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top