ARTYKUŁ ORYGINALNY
DZIAŁANIA PAŃSTWA W ZAKRESIE WSPIERANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW GASTRONOMICZNYCH I NOCLEGOWYCH – STAN OBECNY I POŻĄDANY PRZEZ PRZEDSIĘBIORCÓW
			
	
 
Więcej
Ukryj
	
	
									
				1
				Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
				 
			 
										
				
				
		
		 
			
			
		
		
		
		
		
			
			 
			Data publikacji: 09-07-2018
			 
		 			
		 
	
							
					    		
    			 
    			
    				    					Autor do korespondencji
    					    				    				
    					Marek  Kuźmicki   
    					dr Marek Kuźmicki, Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska, Sidorska
95/97, 21-500 Biała Podlska, Poland; phone: +48 83 344-99-05
    				
 
    			
				 
    			 
    		 		
			
								    		
    			 
    			
    				    				
    					Adam  Szepeluk 
    					mgr Adam Szepeluk, Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska, Sidorska
95/97, 21-500 Biała Podlska, Poland; phone: +48 83 344-99-05
    				
 
    			
				 
    			 
    		 		
			
							 
		
	 
		
 
 
Economic and Regional Studies 2015;8(2):38-53
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Opracowanie koncentruje się na ocenie z punktu widzenia przedsiębiorców obecnej, a także pożądanej w przyszłości aktywności państwa w tworzeniu uwarunkowań sprzyjających rozwojowi punktów i zakładów gastronomicznych oraz obiektów noclegowych funkcjonujących na terenie województwa lubelskiego. Badanie metodą wspomaganego komputerowo wywiadu CAWI (ang. computer-assisted web interview) na próbie 317 przedsiębiorstw świadczących usługi gastronomiczne i noclegowe zrealizowano w kwietniu i maju 2013 roku na obszarze województwa lubelskiego. W opinii przedsiębiorców państwo generalnie mało aktywnie włącza się w kreowanie rozwiązań ułatwiających prowadzenie działalności gospodarczej. Szczególnie krytycznie oceniono przyjętą politykę turystyczną i fiskalną oraz zbyt wysokie obowiązkowe obciążenia pracodawców wynikające z faktu zatrudniania pracowników. W tych obszarach potrzebne są zmiany. W opinii wielu uczestników badania państwo w przyszłości powinno intensyfikować działania prowadzące do rozwoju infrastruktury ogólnej, a także turystycznej.
		
	
		
REFERENCJE (10)
			
	1.
	
		Alejziak W., Marciniec T. (2003), Międzynarodowe organizacje turystyczne. Albis, Kraków.
		
	 
	 
 			
	2.
	
		Angowski M. (2005), Wpływ otoczenia na rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich. Wyd. Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin.
		
	 
	 
 			
	3.
	
		Drab-Kurowska A., Sokół A. (2010), Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku. CeDe-Wu.pl Wydawnictwa Fachowe, Warszawa.
		
	 
	 
 			
	4.
	
		Kozłecka B., Osowska K. (2012), Przedsiębiorstwo gastronomiczne. Difin, Warszawa.
		
	 
	 
 			
	5.
	
		Lichniak I. (red.) (2011), Determinanty rozwoju przedsiębiorczości w Polsce. Oficyna Wyd. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
		
	 
	 
 			
	6.
	
		Nehring A. (red.) (2014), Uwarunkowania rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Dąbrowa Górnicza.
		
	 
	 
 			
	7.
	
		Stan sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Raport za lata 1995-1996 (1997), Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw USAID GEMINI PEDS PROJECT, Warszawa.
		
	 
	 
 			
	8.
	
		Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r., Ordynacja podatkowa, Dz.U. z 1997 r.nr 137, poz. 926.